Wednesday, February 4, 2009

Seksualnost












U prethodnom postu objavio sam nekoliko vrlo erotiziranih haikua švedskog državnika Daga Hamarskjelda. Na našim prostorima seksualnost je vrlo retka tema u haikuu. Nasuprot tome skoro svaki drugi haiku je religiozan ( bilo zen budustički, šintoistički ili hrišćanski ). S obzirom da mi nije poznato da je u našim krajevima osnovana neka džamahirija ( možda živim u neznanju ? ) čudi takva nesrazmerna prisutnost religioznih tema, i čuo sam već mišljenja da se radi o tzv. lažnoj religioznosti. ( Pored svih laži oko nas ne bi to bilo neko veliko čudo ). Medjutim, u to pitanje ne mogu da se upuštam ali je vredno razmišljanja. S obzirom da je oblast seksualnosti u našoj haiku poeziji nepopunjena pozajmiću pesme od Japanaca, od kojih izgleda treba učiti i te stvari. Ovde prevodim rubriku seksualnost iz Ban'yine knjige Sto savremenih japanskih haiku za godinu 2000. Svaka od oblasti je ilustrovana sa pet pesama i sledećih pet je urednik izabrao u oblsti seksualnosti:


Usreći me ta
kuglica iz zvona -
senzualno prolećno veče.
Tošio Micuhaši

Praziluk i forzicija -
kao kada bi sunce
imalo penis.
Hiroši Takenaka

Novogodišnja čajna ceremonija:
moja prijateljica tek zatrudnela
a ja sa menstruacijom.
Mikadjo Jagi

Znojeći se sledi urni
čoveka koji je umro usred
seksa sa njom.
Kazuja Macumoto

Mesec se pojavljuje
nakon što smo seksualno
upotrebili usnice
Akihiko Ezato


No comments: