Tuesday, October 23, 2018

PAŠTUNSKI LANDAJ (2)

PAŠTUNSKI LANDAJ (2)

Uz tradicionalni (ruralni) landaj u izbor sledećih 12 pesama umestio sam i dve savremenije pesme (urbane). Zbog dugog prisustva američkih vojnika u zadnje vreme žene, Paštunke, u urbanim centrima, svojim landaj pesmama opevaju i svoju ljubav sa američkim vojnicima kao vid zabranjene ljubavi.
***

Tajno ljubim, tajno i plačem;
sme li Paštunka otkriti svoju ljubav?
#
Skrivao si se za vratima,
mazila sam dojku da bih te privukla.
#
Čim pre dotakni moje usne,
smrt tutnji kroz selo, može me povući.
#
Osveti smrt mučenika dragi,
al vrati se, moje dojke već čekaju.
#
Uteče dragi pred dušmanom,
da sam znala, ne bih ga sinoć ljubila.
#
Ljubiti starca? Po celu noć
planove pravi a jutrom kočoperan.
#
Američke reke bez vode,
kćeri, puni li internet tvoj krčag?
#
Izgubih te na Fejsbuku juče,
mogu li te naći na Guglu danas?
#
Budi cvet na mojim grudima,
svako jutro zalivaću te osmehom.
#
Dadoh ti usne al ti zašto
proli moj krčag-stojim tu sad sva mokra.
#
Ispunih li sve tvoje želje?
Onda, prekrij mi lice, hoću da spavam.
#
Nije li te sram bele brade?
Miluješ me al ja se iznutra smejem.
#

Prevod: Dimitar Anakiev

No comments: